cepage_2007_chardonnaycepage-2008-tramin-cervenycuvee_fanta_morganacepage-2007-ryzlink-rynskycepage-2007-rulandske-bilecepage_rm_2008logonovevinNové Vinařství klade důraz na
šetrné pěstování révy.„Dodržujeme
zásadu¸ co keř, to jedna láhev vína´
díky čemuž se v našich hroznech
koncentruje více slunce a minerálů,
což dává v konečném důsledku výraznější vína,“ říká Marek Špalek.
V Novém Vinařství se používá pouze ruční sklizeň, sbírají se jen zralé
hrozny a mošty se před kvašením zásadně nedoslazují.
xh2027 kridlovyotvirakumkuze Z0014 otvirakdeluxdvepatra Z_0009 Z_0020

Vinotéka Online


Seznam veškerého zboží

Košík

Vinotéka - prázdný košík
Váš košík je prázdný

Sklenka vína Vše o víně
 
Víno a zdraví
Pítí malého množství vína snižuje rizika srdečního infarktu.
6kartonMnohdy sami výrobci vín svou obchodní politikou uvádějí konzumenta nedůvěřivého k reklamě všeho druhu k pochybnostem, zda je vůbec možné, aby alkoholický nápoj měl tolik předností uváděných v různých souvislostech s jejich víny.
O příznivém vlivu na organismus člověka může napovědět složení vína kdy hlavní předností vína, ač se to zdá paradoxem, je voda ve víně, která bezkonkurenčně obsahově ve víně převažuje, přičemž jde o precizní přírodní produkt. Dokázané jsou antioxidační vlastnosti látek ve víně, látek zabraňujícím tvorbě usazenin v kardiovaskulárním systému člověka a dalších jiných látek s příznivými účinky. Největším kladem konzumace vína je pravděpodobně rovněž životní styl milovníků vína, který je orientuje ke zdravé výživě, umírněnosti konzumace, celkové kultuře podávání vína a jídel, vedoucí k životu bez stresů, nebo alespoň jejich účinné eliminaci.

PITÍ MALÉHO MNOŽSTVÍ VÍNA ALKOHOLU SNIŽUJE RIZIKA SRDEČNÍHO INFARKTU

ovine002Po práci St. Legera, který ukázal, že pití vína snižuje úmrtnost na srdeční infarkt, více než šedesát dalších studií svědčí o tom, že mírná konzumace alkoholu skutečně snižuje riziko srdečního infarktu. Kromě toho byl ve více než osmdesáti experimentálních pracích sledován vliv konzumace alkoholu na hladinu lipidů, hemostatické faktory, krevní glukózu, inzulinovou rezistenci a na další faktory. Bohužel, podání alkoholu při srdečním infarktu nezlepší prokrvení srdečního svalu, protože nemá vasodilatační účinek na koronární artérie. Spíše se příznivě uplatní sedativní a analgetický účinek alkoholu. Již framinghamská studie ukázala, že na tom byli z hlediska úmrtnosti na srdeční infarkt jednoznačně lépe pijáci malého množství alkoholu než abstinenti. Konzumenti alkoholu měli až o 80 % méně srdečních infarktů než osoby, které nepily vůbec, nebo pouze nepatrné množství alkoholu. Při koronární angiografii byl již v roce 1982 zjištěn nepřímý vztah mezi množstvím vypitého alkoholu a ucpáním koronárních artérií jak u mužů, tak u žen. Ve stejném roce vyšla další práce, která rovněž ukázala menší počet uzávěrů koronárních artérií při pití 5,7 až 17,1 g alkoholu denně než při abstinenci. Studie o vlivu mírného pití alkoholu na srdeční infarkt u medicínských profesionálů proběhla ve Spojených státech. U celkem 51 000 zdravotníků klesalo riziko srdečního infarktu až na polovinu rizika u abstinentů při konzumaci více než 30 g alkoholu denně. Při spotřebě alkoholu větší než 50 g denně kleslo riziko srdečního infarktu až o téměř 60 %. Významnou roli hrála frekvence pití. Snížení rizika vzniku srdečního infarktu bylo větší u mužů, kteří pili častěji, než u těch, kteří konzumovali alkohol méně často, nebo dokonce pouze jednou týdně.